آداب معاشرت و اصول و قوانین در محیط کار

مهدی ذاکری

وب سایت شخصی مهندس مهدی ذاکری

مهدی ذاکری
وب سایت شخصی مهندس مهدی ذاکری,, خوش آمديد,, ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنيد
img img img
درباره سايت
مشاهده مطالب سايت

درباره سايت

درباره ما
تیم آموزشی مهندس ذاکری از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را به طور تخصصی در حوزه‌ آموزش، ایجاد و رشد کسب وکار آغاز کرده است. در این مدت زمان توانستیم با آموزش های خود نتایج ارزشمندی کسب کنیم و افرادی را از بیکاری به کارآفرینی، از حرف تا عمل و از شکست به موفقیت رسانده‌ایم. خدا را شاکریم. آموزش در زمینه‌ی کسب موفقیت و ثروت بر پایه ی آرامش در زندگی، محور اصلی من است. آموزشی از جنس زندگی، تلفیق تمام تجربیات خودم با تمام اطلاعات روانشناسی موفقیت. یکی از قوی‌ترین نوع آموزش این است؛ چراکه ما معتقدیم دانش به تنهایی عاملی برای موفقیت نیست و به بیانی بهتر از حرف تا عمل راه بسیار است. این راه با این نوع آموزش کوتاه می‌شود چون افراد راهی را می‌روند که فردی قبل از آن‌ها از آن مسیر به موفقیت رسیده است و این یعنی آموزشی مطمئن و اصولی. این یعنی موفقیت در کمترین زمان ممکن. این یعنی آسان‌ترین راه کسب ثروت و آرامش در زندگی … تیم مهندس مهدی ذاکری در کنار آموزش به کار تحقیقات نیز مشغول است و تمام عوامل و موانع موفقیت و ثروتمند شدن در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد به همین دلیل حرفهای زیادی برای گفتن دارد. شرایط کسب وکار در ایران با تمام دنیا متفاوت است بنابراین باید علم موفقیت و نتایج تحقیقات جهانی در بهترین دانشگاه‌های جهان را با شرایط فعلی کشورمان تطبیق دهیم تا به نتیجه برسیم. بزرگ ترین هدف ما این است تا مردمانی از جنس غیرت و قدرت ایرانی را در اوج قدرت و ثروت ببینیم و برای این هدف با جان و دل تلاش می‌کنیم. ما معتقدیم هیچ ایرانی نباید سرشکستگی را به دوش بکشد چون یک ایرانی باید موفق، قدرتمند و ثروتمند باشد. آموزش تمام جنبه‌های موفقیت در کسب‌وکار مهم ترین کار ماست، در همین راستا تلاشمان بر این است تا به روزترین، کاربردی‌ترین و اصولی‌ترین نکات را آموزش دهیم. ایجاد یک کسب‌وکار حرفه‌ای نیاز به عملکردی اصولی دارد، آگاهی از فوت وفن‌های یک کسب وکار موفق می‌تواند بارها در موفقیت و رشد آن مؤثر باشد؛ بنابراین می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که می‌توانید برای ایجاد و رشد کسب وکارتان با ما همراه باشید. حرفه‌ای ها یک تفاوت عمده با بقیه ی افراد دارند و آن این است که برای رشدشان سرمایه گذاری می‌کنند. ما در کنار تمام کسانی که برنامه‌ای برای آینده‌ی خودشان دارند و تصمیم خود را برای داشتن فوق بهترین‌ها گرفته‌اند حضور داریم. • همراه شدن با مهندس مهدی ذاکری به ما کمک می‌کند: • شناخت بهتری از خود، علایق خود و توانمندی‌هایمان به دست بیاوریم. • مهارت‌های لازم برای داشتن یک شخصیت موفق وزندگی موفق را کسب کنیم. • ازنظر باوری در راستای اهدافمان قرار می‌گیریم. • یاد می‌گیریم چطور کسب‌وکار ایجاد کنیم و آن را رشد دهیم. • چطور به استقلال مالی برسیم. • چطور کارآفرینی کنیم و از یک تا تعداد زیادی از افراد را مشغول کارکنیم. • به درآمدهای بالایی برسیم و در کسب و کار مان حرف اول را بزنیم. • و …
مدير سايت
نام
وبسايت
img img img
سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
‐ حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
‐ دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
‐ مترلینگ

پيوندها، روزانه ها و ...

روزانه ها
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

  برای تبادل لینک ابتدا ما را با   عنوان مهدی ذاکری و آدرس   www.mehdizakeri.ir  لینک نمایید   سپس مشخصات لینک خود را در زیر   نوشته . در صورت وجود لینک ما در   سایت شما لینکتان به طور خودکار در   سایت ما قرار میگیرد.





امکانات سايت

خبرنامه وب سایت:





عکس ها

  • همه
  • گروه 1
  • گروه 2
  • گروه 3
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

مطالب سايت

img img img
دو شنبه 8 شهريور 1400 ساعت 21:27

 

اهمیت رعایت آداب معاشرت محیط کار 

همه ما باید در محیطی مشخص، رفتار مشخصی را از خودمان نشان دهیم. همه محیط هایی که در طول زندگی در آن قرار می‌گیریم طالب نوع خاصی از رفتار هستند که محیط کار هم از این قاعده مستثنی نیست. برای این‌که به خوبی بتوانید در یک محیط کار کنید و به نتیجه خوبی برسید بهتر است یک سری آداب و معاشرت را رعایت کنید که هم خودتان و هم اطرافیانتان از کار کردن لذت ببرند و چیزی آن‌ها را آزار ندهد. در نتیجه این کار می‌تواند از شما فردی متشخص، مودب، قابل اعتماد و تاثیرگذار بسازد.

 

آداب معاشرت محیط کار

معرفی اشخاص

وقتی که قرار است در میان چند نفر روابط کاری ایجاد کنید، حتی اگر این افراد از قبل همدیگر را می‌شناسند یادتان باشد که حتما باید آن‌ها را به یکدیگر معرفی کنید. این کار باعث می‌شود که اشخاص بدانند شما با صرف نظر از مقام و جایگاه‌شان برای آن‌ها ارزش بسیاری قائل هستید و احساسات مثبت و خوبی را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

دست دادن به دیگران از آداب معاشرت محیط کار

دست دادن کاری است که می‌تواند تا حدودی میزان ادب و اعتماد به نفس شما را به شخص مقابل برساند و احساسات خوبی را به او منتقل کند که تا حدود بیشتری تاثیرتان را افزایش می‌دهد. اما باید به این نکته توجه کنید که اگر شخص، مقابل شماست و یا رتبه بالاتری از شما دارد برای دست دادن با او نباید پیش‌قدم شوید. در این حالت باید منتظر باشید که او دستش را دراز کند.

 

استفاده از واژه‌های مودبانه مثل« سپاس گزارم» و « لطفا»

استفاده از کلماتی که تشکر و قدردانی شما را به شخص مقابل می‌رساند و کلماتی که برای درخواست چیزی بیان می‌کنید می‌تواند نشانه شخصیت و فرهنگ بالای شما باشد. این کار می‌تواند تاثیر شما را در محل کار به چند برابر برساند.

صبر کردن تا اتمام صحبت دیگران از آداب معاشرت محیط کار

یکی از مهم‌ترین موارد آداب و معاشرت در محل کار، صبر کردن تا اتمام صحبت دیگران و قطع نکردن صحبت‌شان است. بسیاری از اشخاص طاقت ندارند که شخص مقابل صحبتش را تمام کند و خیلی زود می‌خواهند که نظرشان را بیان کنند. این کار نه تنها در محل کار بلکه در هیچ‌جای دیگری درست نیست. در نتیجه آن شما فردی بی‌ادب شناخته می‌شوید که در بعضی مواقع سوءتفاهم ایجاد می‌کنید.

کنترل سبک صحبت کردن

امروزه استفاده از کلماتی که غیر رسمی و خودمانی‌تر هستند بسیار رایج شده است اما در محل کار باید سبک صحبت و جملات خود را با هوشمندی تمام انتخاب کنیم تا نوع آن بی‌ادبی تلقی نشود و آزارنده نباشد. در موقعیت‌های رسمی حتما از جملات و ترکیبات رسمی استفاده کنید تا نهایت احترام را برای همکاران خود قائل شوید.

 

دقت در پیام‌های نوشتاری از آداب معاشرت محیط کار

پیام نوشتاری بسیار مهم است چراکه تاثیرات بیشتری را در میان همه ارتباطات دارد. حواستان باشد که اصلا در نوشتار خود غلط املایی نداشته باشید و از جملاتی استفاده کنید که امکان برداشت خطا از آن‌ها تقریبا صفر باشد. لحن و محتوای نوشته خود را قبل از ارسال به خوبی بررسی کنید.

ورود به اتاق دیگران با اطلاع قبلی

شما نباید در محل کار به اتاق کسی بدون در زدن و اطلاع دادن وارد شود حتی اگر در باز بوده است. همچنین اگر شما با این شخص بسیار راحت هستید و از دوستان شماست در محل کار قبل از ورود به اتاق او حتما در بزنید و اگر صحبت‌تان قرار است بیشتر از چند دقیقه طول بکشد حتما از قبل وقت بگیرید و به او اطلاع دهید.

صحبت نکردن از اشخاص دیگر

شاید صحبت‌های انسان‌ها در طول روز راجب اشخاص دیگری باشد و شرکت نکردن در این‌ صحبت‌ها بسیار سخت باشد اما باید بدانید که این کار اصلا چهره زیبایی ندارد و می‌تواند شخصیت شما را تماما زیر سوال ببرد. در این حالت ممکن است دیگران به شما اعتماد نداشته باشند و کاملا شما را بی‌ادب تلقی کنند.

 

احترام به حریم شخصی دیگران از آداب معاشرت محیط کار

شاید هر شخصی در محل کار خود وسایل و یک محیط شخصی را داشته باشد که شما اجازه ورود به آن و دخالت را ندارید. اگر شخصی در زمان کار در حال ارسال پیامک یا ایمیل شخصی بود اصلا سعی نکنید که بفهمید چه چیزی بوده است. برای حفظ حریم شخصی خودتان به حریم شخصی دیگران هم احترام بگذارید.

توجه داشتن به دیگران

به دیگران توجه کنید و کم محلی را کنار بگذارید. وقتی به سمت شما می‌آیند از آن‌ها استقبال کنید و اگر سرتان شلوغ است بخواهید که زمانی را منتظر بماند و صبر کند. اگر در راهرو کسی را می‌بینید به دلیل شلوغی و نداشتن وقت به او بی‌محلی نکنید. سعی کنید حتی با یک احوال پرسی کوتاه به توجه به او بپردازید.

کنار گذاشتن بحث‌های سیاسی و مذهبی

در هیچ شرایطی در رابطه با این دو موضوع صحبت نکنید که می‌تواند اختلافات زیادی را بین شما و همکارتان به وجود آورد که کارتان را تحت تاثیر قرار بدهد و موجب دلخوری شود. سعی کنید همه عقایدتان را بیرون از محل کار بگذارید و داخل شوید.

وقت شناس باشید

ممکن است برای همه ما کارهایی پیش بیاید که سرمان شلوغ شود. اما باید توجه داشته باشید که بهتر است در هر زمینه‌ای برنامه خود را به طوری تنظیم کنید که دیگران بدانند شما برای زمان آن‌ها احترام کافی را قائل هستید. به موقع حاضر نبودن در یک قرار کاری نشان دهنده بی‌مسئولیتی شماست.

 

کنار گذاشتن تلفن از آداب معاشرت محیط کار

در جلسات و محل کارتان تلفن خود را کنار بگذارید، پیام ندهید و تماس نگیرید. این کار باعث از بین رفتن تمرکز افراد داخل جلسه می‌شود و به آن‌ها بی‌احترامی می‌کنید.

دادن کارت ویزیت به دیگران در صورت نیاز

سریعا اطلاعات و راه‌های ارتباطی خود را در اختیار کسی که وارد محل کار شما می‌شود قرار ندهید که این کار بسیار عجولانه است. سعی کنید در صورت نیاز این کاررا انجام دهید و قبل از انجام آن از شخص مقابل اجازه بگیرید. در عوض کارت او را هم دریافت کنید.

گوش دادن به حرف دیگران از آداب معاشرت محیط کار

تمام توجه خود را معطوف به طرف مقابل کنید و با او تماس چشمی برقرار کنید تا کاملا صحبت‌هایش را بفهمید. سعی کنید در طی صحبت‌ها از او سوال هم بپرسید که متوجه شود شما به حرف‌هایش گوش می‌دهید.

 

رعایت نظافت

رعایت نظافت یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید در همه محل‌ها رعایت شود. اما در محل کار تاکید ویژه‌ای بر این قضیه می‌شود. به دلیل این‌که زمان زیادی را با افرادی می‌گذرانید که با شما در یک جا حضور دارند و باید بهداشت و نظافت شخصی شما رعایت شود. در صورت بروز بیماری در شما به محل کار نروید.

 

آداب معاشرت محیط کار | رفتارهای آزاردهنده در محل کار

پرداختن به کارهای شخصی 

پرداختن به کارهای شخصی و معطل کردن دیگران برای انجام دادن کارهایشان می‌تواند موجب آزرده خاطر شدن اشخاص دیگر بشود.

دامن زدن به شایعه‌ها

اجازه دادن به افراد برای بازگو کردن شایعات و دامن زدن به آن‌ها می‌تواند رفتاری بسیار آزاردهنده باشد که بهتر است از آن پرهیز کنید.

استفاده بیش از حد عطر

در محیط بسته بوی زیاد عطر می‌تواند در بعضی از افراد باعث بروز سردرد و عود کردن میگرن بشود که کار کردن را برایشان دشوار کند. پس بهتر است برای همه محیطی آرام را فراهم کنید.

خوردن غذاهای بودار

ممکن است بوی بعضی از غذاها برای همکاران شما آزاردهنده باشد و بعد از پیچیدن این بو، کار را برایشان سخت کند.

داشتن ملاقات‌های طولانی در راهروی محل کار

صحبت کردن با همکارتان در راهرو می‌تواند تمرکز بقیه افراد را به هم بریزد که بسیار آزاردهنده است.



سوالات متداول‎ درباره آداب معاشرت محیط کار

به مکان‌هایی که مراجعه می‌کنید و خانوم‌ها و آقایون همکار رو می‌بینید، چه مواردی رو لازم می‌دونید رعایت بشه؟؟

در محل کار بهتر است که جنسیت خیلی مسئله قابل توجهی نباشد تا طرفین به مشکلی برنخورند و فقط به چشم همکار با یک‌دیگر در ارتباط باشند اما بهتر است مرزهایی بین آقایان و خانم‌ها کمی بیشتر رعایت شود تا در محل کار بروز مشکل نکند.

تو شرکت همکارا توی میز باهم غذا بخورن و از غذاشون بهم تعارف کنن بده؟

در زمان غذا خوردن به دلیل این که محیط از بخش کاری جدا می‌شود بهتر است که پشت میز کار غذا صرف نشود و تا حدودی یک جمع دوستانه ایجاد می‌شود که اشکالی ندارد این اتفاق رخ دهد و به اندازه‌ای نشانه توجه و نشان دادن احترام به طرف مقابل است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: